1398-09-6 11:05:50
رییس و چند تن از کارشناسان دفتر ویژه نظام مهندسی ساختمان در لارستان، دوشنبه 4 آذر مهمان نشست علنی شورای اسلامی شهر لار بودند.
مهندس میرپور رییس شورا ضمن خوشامدگویی به مهمانان، نظام مهندسی را مهمترین سازمان فنی  در عرصه ساخت و ساز دانست و بر لزوم تعامل سازنده شهرداری و این سازمان تأکید کرد.
وی با اشاره به ساخت و سازهای شهری به‌ویژه در شهرک‌ها، حضور مهندسان خبره‌ی نظام مهندسی در کنار این پروژه‌ها و نظارت فنی دقیق را مهم برشمرد و گفت: رعایت نشدن برخی ضوابط شهرسازی و مسائل فنی در ساختمان‌ها، یکی از مشکلات و دل‌نگرانی‌های مردم خصوصاً در شهرک‌هاست.
اعضای شورای شهر لار نیز در این جلسه، با بیان اینکه جامعه متخصص و مهندسین شهرسازی و عمران در بررسی نقاط ضعف و قوت پروژه‌های شهری نقش اساسی دارند؛ تاکید کردند: در حوزه مسائل شهری و عمرانی به‌ویژه موضوع بافت فرسوده و تاریخی شهر، نیاز به جلسات هم‌اندیشی و تشکیل اتاق فکر در شورا و شهرداری است که در این خصوص، نظام مهندسی می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.
این اعضا همچنین بر اهمیت کار مهندسان ساختمان و سازمان نظام مهندسی و لزوم نظارت بر ساخت و سازها در همه مراحل تأکید کردند.
مهندس رضایی رییس دفتر ویژه نظام مهندسی در این نشست مشترک با تشکر از اعضای شورا و شهردار لار برای برگزاری این جلسه، در خصوص وضعیت نظام مهندسی و خدمات مختلف این نهاد در سطح شهرستان توضیحاتی ارائه کرد.
وی لزوم توجه به کار تخصصی در ساخت بناها و آگاه نمودن مردم از موضوعات فنی را مورد تأکید قرار داد و از همکاری شهرداری و شورای شهر در ساخت ساختمان جدید نظام مهندسی تشکر کرد.
موضوع تعامل و مشارکت مهندسین در سطح شهر، توجه به جامعه مهندسان برای ورود به مباحث مهم شهری، ارائه خدمات الکترونیک به‌ویژه در خصوص ارسال نقشه‌ها به شهرداری‌ها به منظور پایین آوردن هزینه رفت و آمد و صرفه‌جویی در وقت، و درخواست از شورا برای تشکیل تیم تخصصی مشاوران در حوزه مدیریت شهری، بخش دیگری از صحبت‌های رییس دفتر نظام مهندسی ساختمان لارستان بود.
تاکید بر رعایت ضوابط قانونی  وانتخاب ناظران واجد شرایط در پروژه های خیرساز شهرستان، موضوع دیگری بود که در مباحث مشترک شورا و نظام مهندسی ساختمان مطرح شد.