1398-04-6 08:44:19
اولین نشست تخصصی جشنواره طراحی فضای شهری و زیرساخت های گردشگری با حضور قنبرنژاد شهردار لار، میرپور رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر، شریفی معاونت عمرانی، زارع معاونت فرهنگی اجتماعی، علوی مدیر روابط عمومی شهرداری، مهندس رضایی رییس دفتر ویژه نمایندگی منطقه لارستان و زمانی کارشناس آن مجموعه، در محل دفتر کار شهردار برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری لار، در این نشست محمدرضا قنبرنژاد شهردار لار گفت: جشنواره طراحی فضای شهری و زیرساخت های گردشگری در لارستان برگزار می شود که هدف شهرداری از اجرای این جشنواره داشتن شهری زیبا و پویاست.
شهردار لار افزود: باید این برنامه ها با همکاری و مشارکت انجام شود تا بتوانیم شهری شایسته مردم لار بسازیم.
وی گفت: برای تحقق این امر از پتانسیل مهندسین شهرستان استفاده خواهیم کرد و در زمینه های شهرسازی، تاسیسات، معماری، مبلمان شهری و ... با ایده نو و جذاب راهکارهایی برای شهرمان ارائه خواهیم نمود.
سید مهدی میرپور رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر لار هم در این جلسه گفت: در زمینه مبلمان شهری و زیباسازی شهر، فضای شهری نکاتی است که میتوان از آن در راستای نشاط اجتماعی بهره برد.
رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر لار با بیان اینکه در چند سال اخیر شاهد تغییرات قابل توجهی در شهر از سوی شهرداری هستیم، گفت: اما از آنجایی که ظرفیت و توان جامعه مهندسی از قابیلت خوبی برخوردار است، برگزاری این جشنواره در دستور کار شهرداری و شورا قرار گرفته است.
سید مهدی میرپور با اشاره به اینکه مسلماً خیلی از مکان ها در سطح شهر از قابلیت خوبی برای اجرایی شدن این ایده ها برخوردار است، گفت: مهندسین با تیز بینی خاصی که در اختیار دارند ایده و طرح های زیبا و متنوعی را جهت تحول شهر ارائه خواهند نمود.
وی تصریح کرد: طراحی المان های خاص شهری و راههای توسعه گردشگری و جاذبه آن، از جمله موضوعات این همایش خواهد بود.
نواز شریفی معاونت عمرانی شهردار نیز ضمن تقدیر و تشکر از تشکیل جلسه و ارتباط نزدیک شهرداری و نظام مهندسی تداوم این ارتباط خوب را خواستار شد و گفت: امیدواریم با همکاری و تعامل، این همایش مهم و ارزشی را اجرایی کرده و نتایج خوبی حاصل شود.
محسن زارع معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری هم لزوم برگزاری این جشنواره را در گام نخست مطالعه و بررسی  دانست و گفت: نحوه شکل گیری، نحوه طراحی فراخوان، داوری و مشارکت عمومی شهروندان در طراحی فضای شهری به عنوان اولویت اول جشنواره در دستور کار قرار گرفته است.
در ادامه مهندس رضایی رییس دفتر ویژه نمایندگی منطقه لارستان و زمانی کارشناس آن مجموعه پیرامون برگزاری هر چه بهتر این جشنواره سخنانی ایراد نمودند.